10ετής παραγραφή οφειλών ΕΦΚΑ (Κ.Ε.Α.Ο) για ασφαλιστικές εισφορές. Λόγος προσφυγής κατά απόφασης ΤΔΕ

Α. Ένσταση παραγραφής όλων των οφειλών που ανάγονται, σύμφωνα με τον έλεγχο και αφορούν τα έτη 2006 έως 2011, άλλως για τα έτη 2006,2007 και 2008 του ελέγχου, και συναφώς  του δικαιώματος του καθ΄ου να βεβαιώσει οφειλές για αυτά.

Με την υπ΄αριθμ. 1833/2021 απόφαση της Ολομέλειας του Συμβουλίου της Επικρατείας, που εκδόθηκε με τη διαδικασία της «πρότυπης» ή «πιλοτικής» δίκης, κρίθηκε ότι ο θεσπισθείς με το άρθρο 95 παρ. 1 του ν. 4387/2016 γενικός κανόνας της εικοσαετούς παραγραφής των αξιώσεων για την καταβολή εισφορών των εντασσόμενων στον Ε.Φ.Κ.Α. φορέων κοινωνικής ασφάλισης, αντίκειται στις συνταγματικές αρχές της αναλογικότητας και της ασφάλειας δικαίου. Ειδικότερα, κρίθηκε ότι η θεσπιζόμενη με την ανωτέρω διάταξη παραγραφή αντίκειται στην αρχή της αναλογικότητας, καθόσον χρόνος παραγραφής είκοσι ετών δεν συνιστά εύλογη διάρκεια της οικείας προθεσμίας, η οποία απαιτείται να είναι σχετικά σύντομη, δεδομένης και της αυξανόμενης ταχύτητας και πολυπλοκότητας των σύγχρονων βιοτικών σχέσεων και συναλλαγών, που αξιώνουν, καταρχήν, ταχεία εκκαθάριση των εκάστοτε τρεχουσών υποχρεώσεων των διοικουμένων. Εν σχέσει προς την οργάνωση και τη λειτουργία των ασφαλιστικών φορέων, ο προβλεπόμενος χρόνος παραγραφής πρέπει να επαρκεί, ώστε, με τη συνδρομή και των σύγχρονων δυνατοτήτων της τεχνολογίας, να διενεργούνται, στο πλαίσιο της ορθολογικής οργάνωσής τους, επίκαιροι και αποτελεσματικοί, από την άποψη της εισπραξιμότητας, έλεγχοι με στόχο την προστασία του ασφαλιστικού κεφαλαίου και τη διασφάλιση της βιωσιμότητάς τους, χωρίς να εκτείνεται σε μεγάλη διάρκεια, η οποία, λόγω της χρονικής απόστασης από την παράβαση δεν συμβάλλει στην ορθή, κατά τον χρόνο ισχύος της, εφαρμογή της διαρκώς μεταβαλλόμενης ασφαλιστικής νομοθεσίας και τη δημιουργία συνείδησης συμμόρφωσης προς αυτή, οδηγεί αναγκαίως, δεδομένης και της σοβαρής υποστελέχωσης των υπηρεσιών, σε ανεπίκαιρους και για τον λόγο αυτό μειωμένης εισπραξιμότητας ελέγχους, συνεπάγεται μη διαχειρίσιμο φόρτο για τις υπηρεσίες και, ενδεχομένως, ενθαρρύνει την απραξία των ασφαλιστικών φορέων.

Εν σχέσει προς τους βεβαρυμένους με τις ασφαλιστικές εισφορές υπόχρεους, ο χρόνος της παραγραφής απαιτείται να είναι ο αναγκαίος, ώστε, αφενός, να διασφαλίζεται το δικαίωμα άμυνας αυτών έναντι δυσχερειών απόδειξης περιστατικών αναγόμενων στο απώτερο παρελθόν, αφετέρου δε να μην οδηγούνται οι οφειλέτες σε οικονομική εξουθένωση λόγω της υποχρέωσης ταυτόχρονης καταβολής συσσωρευμένων οφειλών περισσότερων ετών, με περαιτέρω δυσμενείς επιπτώσεις στην απασχόληση και την εθνική οικονομία γενικότερα. Τα ανωτέρω ισχύουν δε, λαμβανομένου επιπλέον υπόψη ότι η μη καταβολή ή πλημμελής καταβολή ασφαλιστικών εισφορών δεν συνδέεται αναγκαίως με πρόθεση αποφυγής τους, αλλά δύναται να οφείλεται σε δυσχέρειες κατά την ερμηνεία της ασφαλιστικής νομοθεσίας, αποτέλεσμα των συνεχών τροποποιήσεων και του κατακερματισμού των επί μέρους ρυθμίσεών της. Αντιθέτως, απαιτείται να εξασφαλίζεται η έγκαιρη και σε σχετικά σύντομο χρόνο γνώση των υποχρεώσεών τους, ώστε να μην αιφνιδιάζονται, αλλά να δύνανται να προγραμματίζουν την επαγγελματική τους δραστηριότητα προς όφελος και της εθνικής οικονομίας. Η διαμόρφωση δε της προθεσμίας παραγραφής υπό τους ανωτέρω όρους, που αποτελούν και εκδήλωση της ειρηνευτικής λειτουργίας του δικαίου, συμβάλλει στην καλλιέργεια της αναγκαίας σε ένα κράτος δικαίου σχέσης εμπιστοσύνης των διοικούμενων προς τη Διοίκηση.

Επιπλέον, κρίθηκε (Ολ ΣτΕ 1833/2021) ότι η ανωτέρω διάταξη αντίκειται στην αρχή της ασφάλειας δικαίου, κατά το μέρος που η εικοσαετής παραγραφή, που θεσπίσθηκε, μάλιστα, σε χρόνο κατά τον οποίο οι υπόχρεοι είχαν ήδη υποστεί διάφορες οικονομικές επιβαρύνσεις για την αντιμετώπιση του δημοσιονομικού προβλήματος της χώρας, ισχύει αναδρομικώς και για απαιτήσεις που είχαν γεννηθεί έως την έναρξη ισχύος της νέας διάταξης και δεν είχαν ακόμη παραγραφεί. Δεν δικαιολογείται δε τόσο μακρός χρόνος παραγραφής ούτε η αναδρομική εφαρμογή της από λόγους που συνδέονται με τις δυσχέρειες κατά την οργάνωση του νέου ασφαλιστικού φορέα και την ένταξη σε αυτόν του συνόλου των φορέων κοινωνικής ασφάλισης, ούτε από την έως την ίδρυση του Ε.Φ.Κ.Α. ενδεχόμενη αδράνεια των φορέων κοινωνικής ασφάλισης να μεριμνήσουν για την είσπραξη των απαιτήσεών τους.

Κατόπιν της ως άνω κρίσης περί αντισυνταγματικότητας του γενικού κανόνα παραγραφής, που θεσπίστηκε με τη διάταξη της παρ. 1 του άρθρου 95 του ν. 4387/2016, με τις διατάξεις της παραγράφου 1 του άρθρου 6 του ν. 4997/2022, τροποποιήθηκε η ως άνω διάταξη του άρθρου 95 του ν. 4387/2016, και αναμορφώθηκε εκ νέου ως εξής:

 «Άρθρο 95. Παραγραφή αξιώσεων Ηλεκτρονικού Εθνικού Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης
1. Από την έναρξη ισχύος του παρόντος, η αξίωση του Ηλεκτρονικού Εθνικού Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης (e-Ε.Φ.ΚΑ.) και των φορέων που εντάσσονται σε αυτόν για την είσπραξη απαιτήσεων από μη καταβληθείσες ασφαλιστικές εισφορές και των πάσης φύσεως προσθέτων τελών, τόκων, προσαυξήσεων, προστίμων και επιβαρύνσεων, καθώς και των λοιπών ποσών που συνεισπράττονται με αυτές, υπόκειται σε δεκαετή παραγραφή που αρχίζει από την πρώτη μέρα του επόμενου έτους εκείνου εντός του οποίου παρασχέθηκε η ασφαλιστέα εργασία ή υπηρεσία, ανεξαρτήτως του χρόνου κατά τον οποίο οι απαιτήσεις αυτές βεβαιώθηκαν. Η παραγραφή διακόπτεται στις περιπτώσεις της παρ. 1 του άρθρου 138 του ν. 4270/2014 (Α' 143), περί του καθορισμού των περιπτώσεων διακοπής της παραγραφής των χρηματικών απαιτήσεων του Δημοσίου, καθώς και με την κοινοποίηση πράξης βεβαίωσης, εν ευρεία ή εν στενή εννοία, προς τον υπόχρεο.2. Για απαιτήσεις που προέρχονται από ασφαλιστέα εργασία ή υπηρεσία που παρασχέθηκε μετά από την 1η.1.2026η παραγραφή της παρ. 1 ορίζεται πενταετής. 3.Απαίτηση, η οποία σύμφωνα με το παρόν έχει υποπέσει σε παραγραφή, δεν λαμβάνεται υπόψη κατά την έκδοση αποδεικτικού ασφαλιστικής ενημερότητας ή βεβαίωσης οφειλής που επέχει θέση ασφαλιστικής ενημερότητας.» Εκ της ως άνω λοιπόν διατάξεως, προκύπτει ότι η ισχύς του χρόνου παραγραφής είναι δεκαετής και ανατρέχει στην ημερομηνία έναρξης ισχύος του ν. 4387/2016, δηλαδή στις 12/5/2016.

Συνεπώς στην προκείμενη περίπτωση η παραγραφή των οφειλών άρχεται για το έτος 2006, από την 1-1-2007, για το έτος 2007, από την 1-1-2008, κ.ο.κ. και φυσικά συνεχίζεται εφόσον δεν επέλθει κάποιο διακοπτικό γεγονός της παραγραφής σύμφωνα με την ανωτέρω παρ. 1 του άρθρου 95 ως πλέον ισχύει.

          Μεταξύ άλλων, για τα οποία δεν πρόκειται εδώ, [δηλ. για τις ανωτέρω περιπτώσεις της παρ. 1 του άρθρου 138 του ν. 4270/2014 (Α’ 143) καθόσον δεν έλαβαν χώρα τα εις αυτή αναφερόμενα διακοπτικά γεγονότα (κατάσχεση κλπ) και σε κάθε περίπτωση τα αρνούμαι], διακοπή της παραγραφής επιφέρει κατά τα ανωτέρω η κοινοποίηση πράξης βεβαίωσης, εν ευρεία ή εν στενή εννοία, προς τον υπόχρεο.

Παγίως δε γίνεται δεκτό (ίδετε ενδ. ΔΠρΚαβ 239/2022, ΝΟΜΟΣ), ότι «Ειδικότερα, η διαδικασία βεβαιώσεως της οφειλής χωρίζεται σε δύο διακριτά στάδια. Το πρώτο στάδιο είναι αυτό της εν ευρεία εννοία βεβαιώσεως της οφειλής, κατά το οποίο ο οικείος ασφαλιστικός φορέας εντοπίζει τις καθυστερούμενες οφειλές και συντάσσει γι’ αυτές, εντός του επόμενου μήνα από τη λήξη της προθεσμίας καταβολής τους και όχι πέραν των έξι μηνών από την ημέρα που αυτές κατέστησαν καθυστερούμενες, Πράξη Βεβαίωσης Οφειλής, η οποία είναι «ειδική διοικητική πράξη καταγραφής οφειλών». Η διοικητική αυτή πράξη συνιστά την καταλογιστική πράξη και τον νόμιμο τίτλο κατά την έννοια του άρθρου 2 του Κ.Ε.Δ.Ε. Από την έκδοση της Πράξης Βεβαίωσης Οφειλής - η οποία εκδίδεται από τον οικείο ασφαλιστικό φορέα σύμφωνα με νέα κοινή διαδικασία [η μορφή, το περιεχόμενο και ο χρόνος εκδόσεως (δηλαδή οι τιθέμενες προθεσμίες) είναι κοινά για όλους τους ασφαλιστικούς οργανισμούς] - η καθυστερούμενη οφειλή καθίσταται ληξιπρόθεσμη. Ακολούθως, οι ληξιπρόθεσμες οφειλές των ασφαλιστικών φορέων διαβιβάζονται από αυτούς στο Κ.Ε.Α.Ο. Με τη διαβίβαση της σχετικής Πράξης Βεβαίωσης Οφειλής στο Κ.Ε.Α.Ο. αρχίζει το δεύτερο στάδιο της διαδικασίας βεβαιώσεως της οφειλής. Συγκεκριμένα δε, οι πράξεις βεβαίωσης οφειλής εντός μηνός από την έκδοσή τους από τους ασφαλιστικούς οργανισμούς διαβιβάζονται από αυτούς (αυτοματοποιημένα, κατά τα ειδικότερον οριζόμενα στην από 29-08-2013 υπουργική απόφαση) στο Κ.Ε.Α.Ο., όπου - μετά την ολοκλήρωση ελέγχου πληρότητας, ορθότητας και συνέπειας των στοιχείων από το πληροφοριακό σύστημα του Κ.Ε.Α.Ο.- κάθε πράξη βεβαίωσης οφειλής λαμβάνει (με ηλεκτρονικό τρόπο) μοναδικό αριθμό και ταυτοχρόνως εγγράφεται στο ειδικό ηλεκτρονικό μητρώο εσόδων του Κ.Ε.Α.Ο. Από και διά της αποδόσεως μοναδικού αριθμού και της εν λόγω εγγραφής, η Πράξη Βεβαίωσης Οφειλής καθίσταται εκτελεστός τίτλος κατά τον Κ.Ε.Δ.Ε. Έτσι διενεργείται η εν στενή εννοία βεβαίωση της οφειλής, ήτοι η ταμειακή βεβαίωση, και με αυτήν ολοκληρώνεται η διαδικασία βεβαιώσεως της οφειλής. Κατόπιν τούτων, εκκινεί το επόμενο στάδιο, αυτό της εισπράξεως της οφειλής (ΣτΕ 2658-2659/2019 7μ, 2617-2618/2018 7μ.).»

Τα ανωτέρω όμως δεν αρκούν. Διότι ναι μεν  η ανωτέρω Πράξη Βεβαίωσης Οφειλής συνιστά την καταλογιστική πράξη και τον νόμιμο τίτλο κατά την έννοια του άρθρου 2 του Κ.Ε.Δ.Ε, πλην όμως για να είναι έγκυρη και όχι άκυρη, πρέπει να......

έχει το νόμιμο υποχρεωτικό περιεχόμενο (πέραν του ότι ως δυσμενής διοικητική καταλογιστική πράξη, πρέπει να είναι και ειδικά και εμπεριστατωμένα αιτιολογημένη .βλ. κατωτέρω σχετικό λόγο προσφυγής μου). Δηλ. να περιέχει, πλην των άλλων στοιχείων, σαφώς και την αιτία της οφειλής.

Εξάλλου, με το άρθρο 101 του ν. 4172/2013 (Φ.Ε.Κ. 167 Α’) ορίσθηκε ότι «1. Στο ΙΚΑ – ΕΤΑΜ ιδρύεται Κέντρο Είσπραξης Ασφαλιστικών Οφειλών (Κ.Ε.Α.Ο) με οικονομική και λογιστική αυτοτέλεια, που έχει ως σκοπό: α) την είσπραξη των ληξιπρόθεσμων ασφαλιστικών οφειλών των Οργανισμών Κοινωνικής Ασφάλισης αρμοδιότητας Υπουργείου Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας, ενώ παράλληλα ορίζεται ότι τίτλος εκτελεστός για την αναγκαστική είσπραξη των οφειλών σύμφωνα με το ν.δ. 356/1974 Κώδικα Είσπραξης Δημοσίων Εσόδων (ΚΕΔΕ), ως ισχύει, αποτελεί η πράξη βεβαίωσης οφειλής, μετά την απόδοση μοναδικού αριθμού και την ταυτόχρονη ηλεκτρονική εγγραφή της στο ειδικό ηλεκτρονικό μητρώο εσόδων του Κ.Ε.Α.Ο.

          Επειδή, η με αριθμό Φ80000/οικ.23795/791/5.8.2013 απόφαση του Υπουργού Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας (Φ.Ε.Κ. 2124 Β’), προβλέπει τα εξής: «Η Πράξη Βεβαίωσης Οφειλής που προβλέπεται από τις διατάξεις της παρ. 3 του άρθρου 101 του ν. 4172/2013, περιλαμβάνει υποχρεωτικά τα εξής στοιχεία: Α) Στοιχεία Οφειλής: 1. Την αιτία της οφειλής. 2. Τον ασφαλιστικό οργανισμό, τον Τομέα, ή την Υπηρεσία ή το Υποκατάστημα του ασφαλιστικού Οργανισμού που εκδίδει την Πράξη Βεβαίωσης Οφειλής … 3. Ο αριθμός αναφοράς της Πράξης Βεβαίωσης Οφειλής. 4. Η ημερομηνία έκδοσης της Πράξης Βεβαίωσης Οφειλής. 5. Οι υπογραφές των αρμοδίων οργάνων και η υπερεσιακή σφραγίδα των ασφαλιστικών Οργανισμών. Β) Στοιχεία Περιόδου Οφειλής: 1. … Γ) Στοιχεία Οφειλέτη για φυσικά πρόσωπα: 1. … Δ) Στοιχεία Οφειλέτη για νομικά πρόσωπα …9. Στοιχεία υπευθύνων νομικού προσώπου (επώνυμο, όνομα, πατρώνυμο, Μητρώνυμο, ονοματεπώνυμο συζύγου, ημερομηνία και τόπος γέννησης, διεύθυνση κατοικίας, αριθμός φορολογικού Μητρώου, αριθμός Μητρώου κοινωνικής ασφάλισης, στοιχεία αστυνομικού δελτίου ταυτότητας, ιδιότητα στην επιχείρηση, έναρξη και λήξη, ηλεκτρονική διεύθυνση)..» , ενώ και η με αριθμό Φ.80000/οικ.25379/312/29-8-2013 απόφαση του ίδιου ως άνω Υπουργού (Φ.Ε.Κ. 2699 Β’), προβλέπει ότι : Οι ασφαλιστικοί οργανισμοί διαβιβάζουν την Πράξη Βεβαίωσης Οφειλής που εκδίδουν στο ΚΕΑΟ, εντός μηνός από τη σύνταξη της. 2. Η διαβίβαση των πράξεων από τους ασφαλιστικούς οργανισμούς στο Κ.Ε.Α.Ο. γίνεται αυτοματοποιημένα, μέσω μηχανογραφικής εφαρμογής. 3. … 4. … 5. Στο ΚΕΑΟ διαβιβάζονται τα στοιχεία που περιλαμβάνει η Πράξη Βεβαίωσης Οφειλής. μετά δε την ολοκλήρωση των ελέγχων από το πληροφοριακό σύστημα του ΚΕΑΟ και την παραλαβή της Πράξης Βεβαίωσης Οφειλής, αποδίδεται, με ηλεκτρονικό τρόπο, μοναδικός αριθμός (Κ.Ε.Α.Ο.), με την απόδοση δε μοναδικού αριθμού Κ.Ε.Α.Ο. στην Πράξη Βεβαίωσης Οφειλής αυτή καθίσταται νόμιμος εκτελεστός τίτλος και εγγράφεται ηλεκτρονικά σε Ειδικό Ηλεκτρονικό Μητρώο Εσόδων του ΚΕΑΟ. Σε περίπτωση που ο οφειλέτης δεν ανταποκριθεί εντός προθεσμίας των δέκα (10) εργάσιμων ημερών από την ειδοποίηση του και εντός μηνός από την εγγραφή της Πράξης Βεβαίωσης Οφειλής στο Ειδικό Ηλεκτρονικό Μητρώο Εσόδων του ΚΕΑΟ, αποστέλλεται στον οφειλέτη Ατομική Ειδοποίηση. Στην Ατομική Ειδοποίηση αναγράφονται αναλυτικά το είδος και το ποσό της οφειλής ανά Πράξη Βεβαιώσεις Οφειλής, αναπροσαρμοσμένο στις περιπτώσεις που προβλέπεται από τις διατάξεις των οικείων ασφαλιστικών οργανισμών, με τα αναλογούντα πρόσθετα τέλη, προσαυξήσεις ή άλλες τυχόν επιβαρύνσεις, όπως αυτά έχουν διαμορφωθεί την ημερομηνία έκδοσης τη Ατομικής Ειδοποίησης. Στον οφειλέτη δίνεται αποκλειστική προθεσμία είκοσι (20) εργάσιμων ημερών από την ημερομηνία παραλαβής της Ατομικής Ειδοποίησης, προκειμένου να εξοφλήσει, ή να ρυθμίσει την οφειλή του. Η Ατομική Ειδοποίηση αποστέλλεται είτε εγγράφως είτε ηλεκτρονικά. … ». (Για τα ανωτέρω ενδ. ΜΔΠρΑθ 9722/2021)

Περαιτέρω, κατά την έννοια του άρθρου 2 παρ. 2 του ΚΕΔΕ, νόμιμο τίτλο αποτελεί η πράξη καταλογισμού χρηματικού ποσού εις βάρος διοικουμένου που εντοπίζεται σε δημόσιο έγγραφο το οποίο εκδίδεται από την αρμόδια αρχή και ενσωματώνει την ατομική διοικητική πράξη, από αυτόν δε (τον τίτλο), με τη συνδρομή των δημοσίων ή ιδιωτικών εγγράφων που τον συνοδεύουν, αποδεικνύεται ή πιθανολογείται βεβαία και εκκαθαρισμένη απαίτηση. Στο νόμιμο τίτλο πρέπει να αναφέρεται η ακριβής αιτία της οφειλής, ώστε, σε περίπτωση αμφισβητήσεως, να είναι δυνατός ο δικαστικός έλεγχος ως προς τη νομιμότητα αυτού, καθώς και το εκκαθαρισμένο και το κεφάλαιο της απαίτησης, ανάγκη που ανακύπτει εντονότερη στην περίπτωση υπάρξεως περισσοτέρων χρεών, διαφορετικών αιτιών, με διαφορετικές το καθένα συνέπειες για τον οφειλέτη. (ΟλΑΠ 5/2019, ΕφΑθ 108/2021, ΝΟΜΟΣ, ΑΠ 2284/2009, ΑΠ 1549/1998 ΑΕΕ 1999. 534, ΑΠ 178/1994, Δ/νη 36.845)

Με άλλα λόγια για να επιφέρει διακοπή της 10ετούς παραγραφής η παραπάνω ΠΕΕ-Πράξη βεβαίωση οφειλής, πρέπει, πέραν των άλλων προϋποθέσεων, όπως έγκυρη επίδοση, γνωστοποίηση δυνατότητας άσκησης προσφυγής κλπ, να είναι έγκυρη και στο περιεχόμενό της και ιδίως να περιλαμβάνει την ακριβή αιτία της οφειλής και να είναι οπωσδήποτε αιτιολογημένη.

Οι συγκεκριμένες ανωτέρω αναγκαίες νόμιμες προϋποθέσεις, δεν πληρώθηκαν και συνεπώς δεν επήλθε μέχρι σήμερα, διακοπή της 10ετούς παραγραφής, ούτε από την έκδοση, ούτε από την κοινοποίησή της και συγκεκριμένα:

 Η ανωτέρω καταλογστική πράξη ....., όπως προκύπτει από τον φάκελο της υπόθεσης, γνωστοποιήθηκε σε μένα με τα ΕΛΤΑ (.....) την 20-6-2019. Ενημερώθηκα από το κείμενό της για την δυνατότητα άσκησης προσφυγής. Όμως αυτήν δεν περιείχε σαφώς και ορισμένως την ακριβή αιτία της οφειλής, έτσι ώστε να μου παρασχεθεί η δυνατότητα να αμυνθώ αποτελεσματικά, παρά την άσκηση εμπρόθεσμης ενδικοφανούς προσφυγής εναντίον της (αρ. πρωτ. ......) με την οποία μάλιστα παραπονέθηκα  με ειδικό λόγο για την μη αναφορά της αιτίας-αιτιολογίας των καταλογισθεισών εισφορών και συγκεκριμένα:  

Ενώ μου καταλογίζει διαφορές αποδοχών για εργαζόμενους βάσει της προϋπηρεσίας και των εκάστοτε ΕΣΣΕ κλάδων εμπορικών επιχειρήσεων και επιχειρήσεων μετάλλου, ωστόσο, για τον σαφή και ακριβή προσδιορισμό του περιεχομένου και της αιτίας αυτών, δεν αναφέρει:

1) σε ποιους εργαζόμενους αφορούν αυτές οι διαφορές, όπως αντίθετα διαλαμβάνει στη συνέχεια για τις διαφορές από ανθυγιεινό επίδομα όπου και αναφέρει ρητά αυτούς στους οποίους αφορά,

2) ποιες είναι συγκεκριμένα αυτές οι συμβάσεις Εθνικές ή Κλαδικές που κηρύχθηκαν υποχρεωτικές έως το 2009, αφορούν την προϋπηρεσία και με καταλαμβάνουν ως εκ του είδους της επιχείρησής μου και από πότε, 

3) ποιες είναι συγκεκριμένα κατά ποσό οι υπέρτερες αποδοχές που αυτές ορίζουν ως καταβλητέες και για ποιο χρονικό διάστημα. Δεδομένης δε της διαβάθμισης της προϋπηρεσίας από το νόμο, έπρεπε επίσης να διαλαμβάνει για την πληρότητα της αιτίας της κάθε οφειλής, και ποιά ήταν συγκεκριμένα η προϋπηρεσία του κάθε εργαζόμενου για τον οποίο προέκυψε τάχα διαφορά, γιατί μόνο έτσι θα μπορούσε  να ελεγχθεί η υποχρέωση καταρχήν και εν συνεχεία το ποσοστό επιβάρυνσης των καταβλητέων αποδοχών με το όποιο επίδομα προϋπηρεσίας με βάση την συγκεκριμένη προϋπηρεσία του καθενός και για συγκεκριμένα χρονικά διαστήματα παροχής της εργασίας τους, 

4) ποιες είναι, κατά το ίδιο χρονικό διάστημα, οι καταβληθείσες υπ` εμού μειωμένες τάχα αποδοχές συγκεκριμένα για κάθε εργαζόμενο, από τη σύγκριση των οποίων με τις καταβλητέες κατά νόμω θα προέκυπτε συγκεκριμένη διαφορά αποδοχών.

          Συνεπώς με βάση τα ανωτέρω ελλιπή, δεν μπορεί πράγματι να ελεγχθεί η αιτία  και το είδος της της οφειλής για τον καθένα, ήτοι εάν υπάρχουν διαφορές αποδοχών, ποιον αφορούν, ποια η αιτία τους για κάθε εργαζόμενο και ποιο το ακριβές ύψος τους. Χωρίς όμως την αναγραφή όλων των ανωτέρω βασικών και αναγκαίων στοιχείων και πραγματικών περιστατικών, προκυπτόντων από τον έλεγχο, ή κατ` άλλο τρόπο, δεν μπορώ να αμυνθώ κατά της οφειλής

          Αλλά και για τις διαφορές αποδοχών οι οποίες προκύπτουν από το 2010 «βάσει Εθνικής ΓΣΣΕ…στο ημερομίσθιο ΣΣΕ μετάλλου προέβλεπε ανθυγιεινό επίδομα 12% σε τεχνίτες και βοηθούς», όπως επι λέξει αναφέρει, και αφορούν τους εν αυτή ρητά κατονομαζόμενους εργαζόμενους ισχύουν αναλόγως τα ανωτέρω και συγκεκριμένα, δεν διαλαμβάνει τα εξής κρίσιμα για τον έλεγχο της αιτίας και τους είδους της οφειλής, ήτοι:

1) ποιες είναι συγκεκριμένα οι ΣΣΕ μετάλλου (από το 2010 ή τυχόν προϋπάρχουσες) που προβλέπουν το ανωτέρω επίδομα για τεχνίτες ή βοηθούς και από πότε,

2) ποιο είναι το αντικείμενο εργασίας που παρείχαν και σε ποιά χρονικά διαστήματα, οι αναφερόμενοι σ` αυτήν εργαζόμενοι, ώστε με βάση αυτά τα όποια πραγματικά περιστατικά της εργασίας τους, να καταλαμβάνονται από την ρύθμιση αυτή ως τεχνίτες ή βοηθοί,  

3) ποιο είναι το ποσό κατά το οποίο, με βάση αυτές, προσαυξάνει και, δια τούτο, το ποσό στο οποίο ανέρχονταν το (υπέρτερο τάχα) καταβλητέο ημερομίσθιο των εχόντων τις ανωτέρω ιδιότητες με το ανωτέρω επίδομα και για ποια χρονικά διαστήματα για τον καθένα τους, δεδομένου ότι στην ανάλυση ποσού οφειλομένων εισφορών, υπολογίζονται αυτές για διαφορετικά χρονικά διαστήματα εργασίας για κάθε εργαζόμενο 

4) ποιες είναι οι (μειωμένες) αποδοχές που εγώ κατέβαλα στον καθένα τους και για ποιο χρονικό διάστημα.

          Συνεπώς και εδώ δεν μπορεί να ελεγχθεί η αιτία των οφειλών, αφού δεν μπορεί να ελεγχθεί εάν υπάρχουν διαφορές αποδοχών και για ποια χρονικά διαστήματα, ποιον αφορούν, ποια η αιτία τους για κάθε εργαζόμενο και ποιο το ακριβές ύψος τους. Συναφώς η ακυρότητα αυτή, συμπαρασύρει και τη «διαφορά επιδόματος αδείας λόγω μη υπολογισμού του κατ` έτος» (υπο στοιχείο 2) της Πράξης).

 Επιπλέον, αναγράφονται (σελ.1 ΠΕΕ) συγκριμένα ονόματα εργαζομένων στα οποία αφορά αυτή, ωστόσο, στην ανάλυση ποσού οφειλομένων εισφορών παρα πόδας αυτής, αναγράφονται ως εργαζόμενοι και οι ..... οι οποίοι όμως δεν αναφέρονται στην ανωτέρω ΠΕΕ ως εργαζόμενοι στους οποίους αφορά αυτή. Έτσι λοιπόν δεν προκύπτει η αιτία καταλογισμού ποσού εισφορών γι` αυτούς (δηλ. αντίστοιχα για τον καθένα τους 47,23€, 215,66€, 26,49€ και 231,72€ και αντίστοιχες επιβαρύνσεις και συμπροσδιορίζουν το τελικό ποσό καταλογισμού των ΠΕΕ και ΠΕΠΕΕ), αν και ρητά η ΠΕΕ δεν αφορά αυτούς, αλλά άλλους ρητά κατονομαζόμενους ως εργαζόμενους. Συναφώς δεν προκύπτει ούτε και η αιτία των καταλογιζόμενων γι` αυτούς διαφορών όπως αναλύονται, ήτοι εάν πρόκειται για διαφορές αποδοχών που αφορούν μόνο το επίδομα ανθυγιεινής εργασίας ή/και με βάση την προϋπηρεσία ή/και εν γένει των εκάστοτε ΕΣΣΕ κλάδων εμπορικών επιχειρήσεων και επιχειρήσεων μετάλλου που τους αφορούν και για ποιο διάστημα, ακριβώς διότι δεν αναφέρεται με κανένα τρόπο σ` αυτούς. Αλλ` ούτε και αναφέρονται, εφόσον πρόκειται για Ν.Π και δη ΑΕ, τα στοιχεία του υπευθύνου φυσικού προσώπου, η ιδιότητα του (εκπρόσωπος ή όχι) και η χρονική διάρκεια αυτής της ιδιότητας, από τα οποία εξαρτάται και η κατά νόμω ευθύνη του.

Συνεπώς, η ανωτέρω Πράξη Βεβαίωσης δεν εκδόθηκε νόμιμα, αφού δεν περιλαμβάνει τα κατά νόμω αναγκαία στοιχεία, δηλ. ιδίως την αιτία της οφειλής για κάθε αναφερόμενο ως εργαζόμενο και συνεπώς πάσχει ακυρότητας. Ως εκ τούτων, η έκδοση και η κοινοποίησή της, ΔΕΝ διέκοψε την 10ετή παραγραφή, αφού αυτή την δικαπότει η έγκυρη και νόμιμη πράξη βεβαίωσης.Συνεπώς για όλα τα έτη του ελέγχου που αφορά και μου καταλογίζει οφειλή δηλ. 2006-2011, Προτείνω με τον παρόντα λόγο την ένσταση παραγραφής για όλες τις καταλογισθείσες οφειλές και ζητώ να γίνει αυτή δεκτή και δέον και αιτούμαι να ακυρωθεί-εξαφανισθεί λόγω παραγραφής, αφού έκτοτε μέχρι και σήμερα, παρήλθε ο χρόνος της 10ετίας. Σημειώνεται ότι  δεν επισυνέβη κανένα άλλο νόμιμο διακοπτικό γεγονός της παραγραφής από το έτος 2006 έως και σήμερα και το αρνούμαι κατηγορηματικά.

ΆΛΛΩΣ και ΕΠΙΚΟΥΡΙΚΑ: εάν ήθελε υποτεθεί ότι η ανωτέρω ΠΕΕ-Πράξη Βεβαίωσης είναι νόμιμη και έγκυρη ως πράξη εν ευρεία ή εν στενή εννοία, διότι τάχα πληροί άπασες τις νόμιμες ανωτέρω προϋποθέσεις, τότε και πάλι προτείνω την ένσταση παραγραφής για τα έτη 2006, 2007 και 2008 και για όλες τις καταλογισθείσες οφειλές αυτών και ζητώ γι` αυτά να γίνει δεκτή. Διότι λαμαβανομένου υπ΄όψιν του χρόνου σύνταξης της καταλογιστικής πράξης ήτοι της Μ141/6-6-2019, διαπιστώνεται ότι ο χρόνος παραγραφής του δικαιώματος του καθ’ ου ασφαλιστικού φορέα προς είσπραξη των επίδικων οφειλών έτους 2006, 2007 και 2008 είχε συμπληρωθεί πριν από την έκδοση της ανωτέρω καταλογιστικής πράξης την 6-6-2019 και συνεπώς η τελευταία είναι μη νόμιμη.

Θα πρέπει προς τούτο να γίνει δεκτός ο εν λόγω προβαλλόμενος λόγος καθώς καταφανώς προκύπτει ότι η ανωτέρω αναφερθείσα διάταξη και δη μετά την τροποποίηση αυτής, οδήγησε στην παράλυση του δικαιώματος του καθ΄ου να αξιώσει τις τυχόν οφειλές είτε για όλα τα έτη του ελέγχου, είτε επικουρικά για τα έτη 2006, 2007 και 2008 αφού δεν το άσκησε εντός του προβλεπόμενου από τον εν λόγω νόμο χρόνο, αυτό των 10 ετών.

 Για το λόγο αυτό λοιπόν θα πρέπει να ακυρωθεί η προσβαλλόμενη,  η οποία δεν έκρινε ορθά. Τούτο δε, θα πρέπει να διαπιστωθεί από το δικαστήριό σας, και πρέπει να γίνει δεκτός ο προκείμενος λόγος αφού η υπηρεσία του καθ΄ου δεν συνέταξε ορθά και νόμιμα την καταλογιστική πράξη βάσει της αναφερόμενης διάταξης  νόμου και στην προκείμενη περίπτωση τίθεται όντως ζήτημα παραγραφής των απαιτήσεων του καθ΄ου διότι η καταλογιστική ..... πράξη εκδόθηκε εκτός των οριζόμενων στο α. 95 του Ν4387/2016 προθεσμιών.

 

Copyright Βρόντος Ανδρέας © 2013